~Follow Me~

04 May, 2011

Saya Suka Makan Jagung

04 May, 2011 www.tips-fb.com
Assalamualaikum...

Tengok tajuk pon dah taw mesti aku punya entry hari nie pasal makanan. Aku dan makanan memang tak dapat dipisahkan umpama irama dan lagu, isi dan kuku, spanar dengan skru dan roti canai dan kuah dal. Punya la banyak 'dan'. Dan-dan tue jugak aku nak cerita pasal buah eh sayur eh buah kegemaran aku nie. Aku pon tak taw jagung nie masuk kategori buah ke sayur sebab kadang2 boleh jadi buah kadang2 plak jadi sayur. Kiranya jagung nie termasuk dalam kategori tumbuhan bisexual la kan? Ish, sempang~~~

Kenapa saya suka jagung? Kenapa saya suka jagung? Sebab dia best........
JAGUNG, KAU TETAP DIHATIKU....

Ada bermacam2 variasi makanan yg menggunakan jagung. Ada yg makan rebus camtue je dan ade jugak yg suka dipelbagaikan menjadi masakan yg delicious. Macam aku, aku suka apa saja makanan or minuman yg ade jagung. Apa saja okeh. Cakap Tulis panjang2 pon xde pekdah, jom layan gambar makanan berasaskan jagung yg aku dapat dari bapak tiri laki nenek aku nie iaitu Encik Google. Layan....

Jagung bakar. Paling penting mesti ada banyak mentega or marjerin. Mak mertua lalu sebelah pon tak perasan. Mana nak perasan, dah bukan mak mertua aku.

Cucur jagung aka cekodok jagung aka coq jagung. Aku suka yg pedas2 ade banyak bawang dan jagung. Yg paling penting cucuq nie mesti lembut sampai keesokan hari.


Cream puff. Part custard filling dia tue mesti letak banyak jagung.