~Follow Me~

20 May, 2010

oh oh oh balik kampung......hati girang....

20 May, 2010 www.tips-fb.com
kawan2....
jangan jelez ye...
esok aku nak balik kampung...wink wink
selamat tinggal semua...
http://emo.huhiho.com
dah lama xbalik nie..
last balik kampung masa cuti raya cina aritu je...
dekat 3 bukan jgkla xbalik kampung...
eh?? korang xtaw erk kampung aku kat mana?
kampung aku diberi nama Kampung Selinsing...
terletak di daerah Kerian, Perak...
dekat jgkla dgn Taiping, Bagan Serai, Parit Buntar n paling dekat skali dgn Bukit Merah Lake Town Resort....

thanks to encik google

kat kampung aku ada sawah...tapi org kampung aku panggil bendang...
tapi tuela...aku xde simpan plak gambar kampung aku...
kampung aku cantik dan unik...
sebab ape aku kata kampung aku unik???
hurm......
majoriti penduduk kampung aku adalah dari kaum banjar..
kaum banjar nie berasal dari Banjarmasin, Indonesia...
nenek moyang diorg datang berhijrah ke Tanah Melayu sejak zaman dulu2 lagi...
muka diorg nie macam orang cina..
mata sepet dan putih...
diorg ade bahasa diorg sendiri...
tapi ramai anak muda dah reti cakap banjar lagi...
memang kalau dgr bahasa banjar nie pelik...
kalau org tua2 bersembang memang ternganga jugakla...
sebab xpaham sepatah haram pon...
http://emo.huhiho.com
tapi kalau ayat yg senang2 aku paham la jugak...
walaupon aku nie duduk kat Perak, tapi loghat pertuturan orang belah utara Perak adalah loghat utagha (utara ler)...
mungkin sebab terpengaruh ngan org Kedah kot...
so..
jgn tanya aku pasal loghat Perak...
sepatah pon aku xreti...
memalukan betul la kan??
http://emo.huhiho.com
eh...panjang pulak aku dok mengarut...
maklumlah...dah abes exam..
xyah study...
tue yg boleh mengadap laptop lelama nie...
http://emo.huhiho.com
aku akan bercuti dari esok (21/5/10) hinggalah 24/6/10...
cukup2 sebulan jek...
so...
sepanjang aku cuti nie sah2 la aku x online...
sebabnya kat umah aku xde streamyx...
nak pakai berukband pon xboleh sebab line xbagus...
so aku akan menyepi buat seketika...
bila2 aku kluar pegi CC nanti bolehla aku update blog nie...
sehingga bertemu lagi nanti...
jangan rindukan aku taw...
muaks...
http://emo.huhiho.com

p/s : balik kampung membesarkan badan...buat kerja TLDM tiap2 hari...
(TLDM: Tidur, Lepak Dan Makan)....huhu......


tekan like taw

0 tukang komen:

Post a Comment

Sudi-sudila tinggalkan komen untuk cik pencari cinta.Jangan lupa tinggalkan link blog anda supaya senang saya mengunjungi anda semula.

Related Posts with Thumbnails

~Jom Exchange Link Dgn Pencari Cinta~