~Follow Me~

17 May, 2010

OSCE

17 May, 2010 www.tips-fb.com
jumaat aritu aku kne OSCE...OSCE nie kita kne buat procedure...overall ade 12 station. Setiap station ade 1 procedure yg kite kne buat dlm masa 5 minit...tp sebelum 2 dia bg kita seminit utk baca soalan n plan apa nak buat...
ada jugak station di mana xyah buat procedure.....juz jawab soalan jek....
awal2 cuak gila perasaan aku...siap rasa loya2 nak muntah lagi...

tapi magik betol.....
once dah melangkah dalam skill lab 2 trus aku x gabra langsung...
rilex jek...siap boleh gelak2 lagi ngan examiner...Alhamdulillah...

pada pendapat aku......
inilah OSCE terbaik aku pernah buat...
sebab ape aku kata cam2?
aku dok usya2 markah examiner bagi kat aku...
mcm banyak tanda tick jek...
memang best r...semangat je aku melangkah ke next station

dah2…xmaw citer panjang2….

nie summary utk OSCE aritue….
1(a) – Health teaching on MDI use for children
1(b) – Antropometry
2(a) – Jawab soalan pasal Neonatal problems
2(b) – Top & Tail
3(a) – Breast Self Examination teaching
3(b) – Management of Extravasation – doxorubicin
4(a) – ETT suction (my first station)
4(b) – CVP reading
5(a) – ECG interpretation (written station)
5(b) – GCS Chart
6(a) – Vulva wabbing ngan pakaikan pad (xigt sgt nak ikat pad cmne…huhu)
6(b) – Health education on wound care and diabetic foot care

Hurm……hopefully aku boleh score dalam OSCE nie…wallahualam…
Korang doakan erk…
Agar aku menjadi jururawat yg baik…yg pandai…dan yg comey (sila muntah ye kawan2)

tekan like taw

0 tukang komen:

Post a Comment

Sudi-sudila tinggalkan komen untuk cik pencari cinta.Jangan lupa tinggalkan link blog anda supaya senang saya mengunjungi anda semula.

Related Posts with Thumbnails

~Jom Exchange Link Dgn Pencari Cinta~