~Follow Me~

28 March, 2010

aku kembali...

28 March, 2010 www.tips-fb.com
dah lama aku xmenulis...
nak kata sibuk xde la sibuk sgt..
cuma sekarang nie mood utk menulis 2 xde lagi..
nie pon bru jap td rasa nak menulis setelah sekian lama menyepi...
apa kisah terbaru aku?
banyak sgt...

pertama...
14hb march 2010,
for the first time aku kluar date ngan syukri..
my recent and latest boyfriend...
huhu...
kenangan terindah lah pd aku saat nie...
dia mmg lelaki yg baik, dia xpenah kisah aku gmuk n xlawa..
dia terima aku seadanya..
aku tkut gak kalau2 lps jumpa aku dia akan mntak clash, tp sebaliknya berlaku..
lepas jumpa aku, makin dia syg aku bertambah-tambah plak..
macam2 benda dia bagi kat aku msa first date kitorg,
perfume, facial cleanser, body scrub..
dia kata dia nak aku nmpak cantik supaya xde lagi org yg pandang aku sebelah mata..
aku terharu sgt2..
ikut kan hati dia mcm2 benda dia nak beli, tapi aku bising..
aku ckp jgn membazir duit utk aku, aku xsuka..
aku nak dia simpan duit..
sbb dia kata dia nak beli kereta..
wlpn kitorg juz jalan2 sampai kaki pon sakit2, tapi aku bahagia sgt2..
dia sgt2 lah over-protective..
aku xblh berjalan jauh dri dia..
dia risau sbb aku pgg handbag..
takut kena ragut..
aku ikut jela..
seronok rasanya bila ada org syg n jaga kita...
masa kitorg masing2 dah nak balik..
aku menangis..

xtaw knp aku nangis..
aku sedih sgt sbb aku belum puas bersama dia..
tapi xpelah..
11hb april nie kitorg nak date lg..
xsabarnyerrr...

kedua..
sepanjang 3minggu nie (8/3/10- 26/3/10) aku posting oncology..
atau commonly known as cancer..
macam2 jenis cancer yg aku jumpa..
blh dikatakan dri hujung rambut smpai hujung kaki..
takut jgk, sbb wlpn xde family history of cancer tp still ada chances utk dpt cancer..
bila dah dpt cancer kena plak jalani rawatan chemotherapy ngan radiation therapy..
side effects of both treatments jgn cakapla..
dri nausea, fatigue, alopecia sampaila ke cardiotoxicity..
azab btol aku tgk patient2 kat cni..
ada jgk yg dah stage 4 bru dpt taw ada cancer sbb cancer nie jarang menunjukkan sign & symptoms..
taw2 je mereka cuma ada masa 2 atau 3 tahun lagi utk hidup..
takutkan?
cancer prognosis kalu yg dah stage 4 mmg poor..
mmg tunggu ajal jela..
sepanjang aku posting, ada 3 org patient yg aku kenal dah pergi menghadap Illahi..
sedih mmg sedih tapi kalau itu sudah ketentuan dan suratanNya..
kita kena la redha..
pengajaran yg paling berharga spnjang aku posting kat cni adalah..
1) mensyukuri nikmat sihat sebelum sakit
- bila dah sakit, nak beramal ibadah pon susah, nak makan susah n hidup bnyak
terpaksa menyusahkan org..
2) memanfaatkan masa hidup dengan sebaik mungkin
- dengan cara meningkatkan ibadah dan amalan kepada Allah sebab kita xtaw bila
kita akan mati..
- xsemestinya dah tua baru mati, yg muda remaja even kanak2 pon blh mati kalau
itu yg Allah telah tetapkan..
- "..kematian itu tidak akan dipercepatkan walau sesaat dan tidak pula
diperlambatkan walau sesaat.."

ketiga...
hari selasa nie (30/3/10)..
kitorg satu kelas akan terlibat dgn program komuniti ke sekolah rendah di sri petaling..
menggantikan program komuniti yg sepatutnya berlangsung di sepang utk pelajar sekolah menengah sekitar tanjung karang..
ada masalah ngan org yg bg sponsor so terpaksa join program nie..
utk program nie aku jd penceramah utk murid2 tahun 1,2, dan 3 utk cerita pasal amalan hidup sihat..
tp more focus on makanan sihat..
xsiap lg slide show nie..
malas betul nak buat..
jap lg la buat..
malam nie nak kluar dinner ngan kengkawan roadshow..
puan faiz nak belanja..
xtaw la g makan kat mane..
nanti aku gtaw erk malam nie aku g mane..

k la..
aku chow dlu..
nanti bertemu lagi..
Assalamualaikum.... tekan like taw

1 tukang komen:

Anonymous said...

Symptoms are greatly determined by the location of the
cancer and its stage. All women >20years should perform reg
ular systematic examination
every month. The cells usually involved
in this kind of cancer are from the mucus-producing glands in the
lining of the bowel.
My web page :: cancer colon symptoms

Post a Comment

Sudi-sudila tinggalkan komen untuk cik pencari cinta.Jangan lupa tinggalkan link blog anda supaya senang saya mengunjungi anda semula.

Related Posts with Thumbnails

~Jom Exchange Link Dgn Pencari Cinta~