~Follow Me~

01 August, 2010

~Kawan2 ku part 1~

01 August, 2010 www.tips-fb.com
hari nie hari ahad......... hari yg membosankan....... aku xkeluar ke mana2......... duduk rumah......... mengadap Miss Lappy......... cuci lantai bilik air......... bekfes pon belum.......... hari penuh kemalasan.......... esok dah nak pegi Pahang......... ape pon x packing lg..... malas...... tiba2 teringat kt kawan2 aku masa di kampung........ semua mcm aku........... merantau mencari ilmu di tempat org......... jarang2 kitorg dpt jumpe...... tapi kalau dah jumpe, riuh rendah kedai kopi 2 kitorg kejekan....... bising bercerita hal masing2......... sibuk tanya sapa latest bfren n gfren......... 'gossiping' of course........ sekarang aku nak introduce kan kwn2 aku kt korang.......... nie kwn2 kt kampung merangkap kwn2 tym sekolah rendah n menengah....... sbb 2 tajuk entry nie ~Kawan2 ku part 1~... sbb diorg kwn2 yg pertama dlm idup aku.... sama2 membesar di Mukim Selinsing......... sama2 sekolah di SK Dato' Alaudin and SMK Mudzaffar Shah........ sama2 kayuh basikal tgh panas pg sekolah......... sama2 jatuh basikal....... jatuh dlm parit plak 2 (aku sorg je...huhu) sama2 belajar kt kelas......... sama2 copy jwpn....... especially subject addmath....... sama2 kne marah ngan cikgu mat nadri....... sama2 digelar pelajar paling pasif di sekolah...... padahal bila cikgu xde, kitorg la paling bising...... sama2 score dlm SPM........ eventhough cikgu xpenah target kitorg cemerlang........ yela........ kitorg kan pasif....... diam2 ubi berisi gitu.......chewah.....

nie membe paling rapat aku....AYU....... nama ja ayu tp rock gila member aku sorg nie....... pg mana2 pon msti ngan ayu..... sbb aku xde transport, so membonceng la ngan si ayu nie....... dah la aku nie takut nek motor..........fobia ok...... sbb dlu penah jatuh motor....ngan ayu r.......time hari raya..... terduduk aku atas jalan tar.....pinggang sakit selama beberapa hari.... ayu plak luka2... kesian kitorang.......nanti aku cerita sape langgar kitorang keh...... ayu skrg blaja kt UTHM ambik Deg of Medical Electronic Engineering..... kalau xsalah namanya begitulah.....huhu....... nanti aku ngan dia sama2 kerja kt spital....... untung2 sama spital.......mesti kecoh....... kitorg jgk suka panggil si ayu nie minah kecoh, minah kalut n macam2 lagi........ hahahaha.......jgn marah aku na ayu........

sebelah ayu 2 DAI........
nama dia faizal......aku pon xigt knp ntah kitorg panggil dia dai.......
kill kill die die.....huhu......
saje aku ltk pic nie.........
sbb skrg diorg nie bercouple........
pelik kan???
dah lama bersama, sejak dri sekolah rendah sampai sekarang tp tahun nie baru diorg couple......
tp aku seronok......aku suka tgk kwn aku happy.....
lgpun aku taw dai mmg sesuai ngan ayu.......
wlpn mereka berdua ini totally got opposite character tp yg penting saling melengkapi.......
semoga sampai ke jinjang pelamin hendaknya........
teringat lg dlu ayu selalu pesan kt aku........
"lelaki baik utk perempuan baik"
mungkin sbb 2 ayu dpt dai.....
dai lelaki baik, ayu perempuan baik........
dai nie soft spoken......baik je........nak marah pon xpenah.......
asik senyum ja.........
lupe plak.......dai blaja kt UiTM Shah Alam ambik Deg Kejuruteraan Awam......
nanti sama2 abes blajaq boleh la nikah noo........


nie zizan......artis korea dlm group kitorg......
asal jumpak si hazizan nie msti tanya "xdak shooting ka hari nie?"
sbb dia suka buat rambut style mamat korea.......
zan nie mmg berbakat dlm nyanyian.....tp xjd penyanyi pulak.......
nyanyi kt majlis org kawen ja........huhu......
zan la yg langgar aku ngan ayu masa hari raya 2..........
gabra gila dia......
kalau cacat anak dara org x pasal2 aku jd andartu......huhu.........
zan blajar kt UPM....ambik deg in food processing......
tahun dpn grad la.......sama mcm aku....insyaAllah........



si kecik sebelah zan 2 plak AWA......
aku ngan awa sama2 satu matrik dlu......
dia jela membe yg aku ada masa first time kt matrik......
balik perak sama2.....
pg matrik sama2......
tp awa ambik fizik......aku plak budak hayat.........
bilik kitorg pon asing2 tp selalu gak awa dtg bilik aku........
aku g bilik awa..........
tp setahun jela blajar kt Matrik Changlun, Kedah......
pastu masing2 bwk haluan sendiri.........
awa kt USM Penang, aku kt UKM, Cheras..........
awa pon ambik ijazah kejuruteraan mcm membe2 aku yg lain.....
haish.......aku sorg jek yg tersesat ambik kejururawatan........huhu.....


mamat tersebut adalah YUS...... boleh dikategorikan sbg mamat stylo gak r....... tp baru aku taw yus nie ada bakat terpendam...... dia pandai menari........ kagum gak r aku....... yus pon sama jgk mcm geng aku yg lain......... ambik engineering......kat UTEM........ bakal2 engineer semua kwn2 aku nie....... ups lupa plak......yus pon couple ngan member sekelas kitorg jgk....... syida........tp aku xde la plak gmba syida.......malas plak nak ambik kt facebook...... tp ok la......seronok tgk kwn2 aku bahagia.......

actually ramai lg membe2 aku......tapi xlarat plak nak tulis semua.....
mmg dah jd kelaziman, kalau semua org ada kt kmpung ja mesti kitorg plan lepak kt mana2...
yelah, hilangkan rindu.......
kalau raya plak mesti bt konvoi dri rumah ke rumah......
antara kwn2 aku yg lain spt anis yg skrg blaja kt UiTM Merbok........
Malik yg dah jd pakar komputer skrg....
hari 2 masa Miss Lappy meragam......malik yg tlg ubatkan.......
skrg Miss Lappy dah sihat......
jgn meragam lg erk cayang........
Arif yg blaja kt UTM, Skudai.......
siap jd MPP lg kt sana...
koranglayan jela gmbar kt bawah nie......
malas dah nak type.......huhu......












~end note~

tekan like taw

1 tukang komen:

emieysandra said...

nice entri, yela..smbil2 wt entri sal kwn2 kan..
best 2 lepak rmai2..
emiey xleh kira ni sbg penyertaan la sb xcukup syarat lg tapi kalau u serius nk jOin, just buat 2perkara je lagi..state kan yg u jOin contest emieysandra dlm entri tu & tag dua blogger lain..

nti gthu emiey lagi, takde paksaan tau..
~_^

Post a Comment

Sudi-sudila tinggalkan komen untuk cik pencari cinta.Jangan lupa tinggalkan link blog anda supaya senang saya mengunjungi anda semula.

Related Posts with Thumbnails

~Jom Exchange Link Dgn Pencari Cinta~