~Follow Me~

12 May, 2011

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

12 May, 2011 www.tips-fb.com
Tanggal dua belas bulan lima dua ribu sebelas. Merdeka! Merdeka! Tetaplah Merdeka! Ia pasti menjadi sejarah. Wah, nampak tak bertapa excitednya aku hari nie. Mana tak excited. Written exam dah settle. Ceh baru abes written exam dah nak laungkan kemerdekaan. Ada banyak exam lagi la tak settle. Isnin minggu depan OSCE, hari Rabu kalau nasib tak berapa baik kena panggil pegi VIVA pastu hari Khamis Research Presentation. Ape? Bestla pastu boleh merdeka? Berangan la. 15 Jun ada lagi satu exam la. Exam LJM untuk ambik lesen jururawat punya. 
Exam hari tue macam mana? Oh, senang jer. Sure aku boleh pass dengan flying colours. Heh. Ingat exam tue macam goreng cekodok ke? Mestila susah dan semestinya la aku tak ade confident untuk mendapat markah yang terbaik. Lagi maw tanya ka? Ceit.

Paling tak best bila hari jadi aku (11 Mei) jatuh pada hari menjawab paper management yang sangat unexpected dan susah tue. Sedih taw. Patutnye hari berbahagia camtue mood pon kena la ceria tapi dah jadi mandom plak sehari suntuk. Seb bek dapat call free, boleh la jugak menghiburkan hati yg lara dengan menghubungi insan2 yg tercinta. Heh. Dah namanya exam mesti la unexpected ye dak? Kalau soalan boleh expect apa pekdahnya. Baik tak payah pg exam. Ambik je paper tue jawab kat rumah, same je dgn bukak buku sambil jawab soalan. Pastu kalau soalan exam tue senang orang tak panggil exam la bai. Apa jadah kalau soalan exam tanya "1 tambah 1 sama dengan berapa? Jawapannya 11". Sah bengong.

Running assessment hari tue aku kena kat ward Surgery 3. Cuak gila mana taknya Surgery 3 tue ward urology. Urology nie tak banyak kes pastu mesti patient punya problem tak banyak. Takut tak boleh come out dengan nursing diagnosis jer. Nasib baek la aku dapat case Bladder Ca. Banyak gak la problem yg boleh dibuat nursing diagnosis. Nak taw sape aku punya examiner? Aku dapat Puan Teoh. Orang lain semua kena tanya pasal pathophysiology of disease ngan medication segala bagai tapi kitorang yg dengan Puan Teoh tak kena tanya apa2 pon. Dia cuma komen pasal nursing diagnosis jek. Malas aku nak komen part nie tapi harap sangat aku dapat score dengan baik. Oklah, summary of the exam questions are as follow.

Law and Ethics (10/5/2011)
  1. Telling truth or honesty (white lies)
  2. Patient ask to increase analgesic cocktail dose so that she can die. Your action when facing this situation
  3. Can Miss N sue K Medical Centre for negligence done by Nurse R (extravasation after chemo drug infusion)
  4. Consent
  5. Exception to disclose patient's information
Management (11/5/2011)
  1. One conflict style with advantages and disadvantages
  2. Resolving conflict between ward manager and staff nurse
  3. Meaning of effective leader
  4. Clear vision 
  5. Importance of establishing standard and measuring performance in controlling
Gerontology (12/5/2011)
  1. WHO definition of ageing
  2. Implication of elderly population on Health Service and National Economy
  3. Precaution measures to prevent falls and injury at home
  4. Describe two theory of ageing 
  5. Implication of multi-disciplinary team approach
  6. Prevention of bedridden
notakukukakitangan: Alhamdulillah kerana masih diberi kesempatan oleh Allah untuk merasai nikmat berusia 23 tahun. Semoga aku akan lebih matang selari dengan pertambahan usia yg dah semakin menjelang senja. Amin...
notakukukakitanganlagi: Sila abaikan header buruk kat atas tue. Design sendiri tue tapi tak comel la.

tekan like taw

0 tukang komen:

Post a Comment

Sudi-sudila tinggalkan komen untuk cik pencari cinta.Jangan lupa tinggalkan link blog anda supaya senang saya mengunjungi anda semula.

Related Posts with Thumbnails

~Jom Exchange Link Dgn Pencari Cinta~